ادعای آمریکا: نیروهای کره شمالی در روسیه حضور دارند

ایالات متحده با تأیید ادعاهای مطرح شده مبنی بر اعزام نیروهای کره شمالی به روسیه مدعی شد که شواهدی برای حضور این نیروها در خاک روسیه وجود دارد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع آمریکا لوید آستین امروز ادعاهای مطرح شده از سوی اوکراین و کره جنوبی مبنی بر اعزام نیرو از کره شمالی به روسیه را تأیید کرد. این اولین‌بار است که ایالات متحده این ادعاها را به‌صورت رسمی تأیید می‌کند.

پیش‌تر سئول و کی‌یف ادعا کرده بودند که پیونگ‌یانگ هزاران سرباز را برای مشارکت در جنگ با اوکراین به روسیه اعزام کرده است.

کره جنوبی همچنین در روزهای گذشته برای اعلام اعتراض خود سفیر روسیه را احضار کرده بود. امروز هم آلمان، نماینده کره شمالی را برای اعلام اعتراض به اعزام نیرو به روسیه احضار کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده امروز اذعان کرد شواهدی مبنی بر حضور نیروهای کره شمالی در روسیه وجود دارد. وی هدف از این اعزام را مشارکت در جنگ با اوکراین به نفع روسیه عنوان کرده است.

قانون‌گذاران کره جنوبی امروز چهارشنبه ادعا کرده‌اند که ۳ هزار نیرو از کره شمالی به روسیه اعزام شده‌اند و قرار است تا دسامبر این تعداد به ۱۰ هزار نفر برسد. آژانس جاسوسی کره جنوبی پیش‌تر در هفته قبل از اعزام ۱۵۰۰ نفر از نیروهای کره شمالی به مسکو خبر داده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز مدعی شده است که دو یگان نظامی هر کدام با تعداد نیرو حدود ۶ هزار نفر برای استفاده در جنگ روسیه علیه اوکراین آموزش دیده‌اند.

پیونگ‌یانگ و مسکو هر دو ادعاهای مطرح شده را رد کرده‌اند. نماینده کره شمالی در سازمان ملل هدف از مطرح‌شدن این ادعاها را لکه‌دار کردن وجهه کره شمالی عنوان کرده است.

دو کشور روسیه و کره شمالی پیش‌تر از این، پیمان «دفاع متقابل» امضا کرده‌اند. به‌موجب این توافق‌نامه، هریک از این دو کشور در صورت حمله طرف ثالث به یکدیگر برای دفاع کمک خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    0 0
    به غربی ها چه ربطی داره ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس